De ce m-am apucat de scris aici.

 

_MG_0140

Dragă Chloe,

Nu te cheamă Chloe și tu știi asta și nu te superi că-ți zic așa, nu?

Am să-ți spun de ce mi-am făcut blog. Am să-ți spun și de ce se numește cum vezi. Am să-ți mai spun și de ce-ți spun ție toate astea și nu lor. Ăia care nu-s încă prin preajmă și nu mă citesc.

De fapt, duduie, nu mi-am făcut blog, aveam deja unul în cap. Și l-am tot studiat și i-am zis zăcământ. Ză-că-mânt, că zăcea. Scuză-mi abordarea proletară, dar voiam să înțelegi ce fac cu asta. Îmi explorez zăcământul. Și ai să vezi tu, mâine-poimâine de-i bun sau nu de ceva. Te las pe tine să dai cu el de pământ, să-l reîngropi, să-l restructurezi, sau să-l dai la ruși, canadieni ori americani, că așa-i fasonul geopolitic capitalist pe la noi.

Dacă-i bun, promit că facem rafinării sinaptice și închidem gura târgului.

Îți mai spun că uneori nu scriu eu, am un șoptier care-mi suflă rapace toate frisoanele și zvâcurile pe care-o să le vărs aici. Îmi șoptește de pe un loc la geam, de unde vede mai bine decât mine. Vede așa bine că uite, a luat-o razna, nu mai tace.

Îmi zic ciuleandră pentru că Maria Tănase și poate ar fi fost de ajuns. Dar și pentru că mi-a venit ideea printre străini, când plimbam prin prafu` Andaluziei o țoală românească, de vreo sută de ani, brodată ca bordura vasului zdravăn de Horezu, bun de zestre. Uite-o sus, ea e. Aia din ea, sunt eu. Și-a rămas cu mine de atunci mult timp, că mi-a fost dragă. Ne-am al dracului de tare împrietenit. Parcă ne-am întredevenit.

Eu încă sunt plecată, pe ea am lasat-o acasă ultima oară. Dar după cum vezi, cumva, nefățiș, am luat-o cu mine.

Știi de ce-ți scriu ție, duduie bălaie, așa-i? Nu știu dacă te-ai recunoscut. Pentru că ție-ți scriu cel mai bine, ți-am zis de-atâtea ori. Și pentru că vreau să te fac celebră. Uite, mașer, tu o să fii epigraful meu, cum își zic câte unii, scrijelit important și-n italic, la-nceput de cărți.

Deci scurt și răspicat. Acest blog îi este dedicat lui C, care n-o să afle niciodată ce s-a întâmplat cu adevarat aici.

 

